DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


dinsdag 4 december 2012

STA OP!

Als best wel bekende Meerwijker viel het me eerlijk gezegd wat tegen dat ik niet ben uitgenodigd voor die televisieactie van de AVRO, vorige week. U weet wel, die bikkelharde battle tegen de kanker die ons allemaal kan overkomen. En dat terwijl ik ook nog over een behoorlijk vlotte pen beschik, dus dankzij mij hadden misschien nog wel veel meer patiëntjes genezen kunnen worden van die vreselijke ziekte. Maar ja, helaas, gemiste kans.

Maar hoe langer ik erover nadenk, des te lekkerder zit het me niet. Mag ik het er als best wel bekende Meerwijker bij laten zitten, of moet ik alsnog opstaan tegen de kanker? Want ik ben natuurlijk heel erg tegen kanker, misschien nog wel erger dan een heleboel van die andere BN'ers, met hun novemberse snorren, gele polsbandjes en roze strikjes en allemaal kennen ze wel iemand die het ook heeft, of heeft gehad, of zelfs dood is.

Nee, heb ik besloten. Dat mag ik er niet bij laten zitten, maar als best wel bekende Meerwijker wil je toch ook niet over één kam worden geschoren met een actie die al voorbij is voor je er erg in had. Daarom ben ik mijn eigen actie begonnen, waarvan ikzelf wel het symbool wil worden omdat ik uit eigen ervaring erover kan putten:

STA OP TEGEN SLAPELOOSHEID!
 
Honderden, nee duizenden of misschien wel meer landgenoten lijden dagelijks onder ernstige slapeloosheid, zonder dat de overheid daar iets tegen doet, want het is niet voor niets een miskend probleem. En dat terwijl het voor meer dan 30.000 slapelozen wel degelijk een probleem is! Woelen, snurken, beweegbenen, kramp, iedereen kent wel iemand die eraan lijdt. Dus doe mee en sta op. Laat zien dat je tegen slapeloosheid bent. Doe net als ik en stuur een foto van je lege bed naar bartvroegindeweij@hotmail.nl Bart heeft beloofd de mooiste foto´s op te nemen in zijn weblog. Join the club, reeds velen gingen u voor. Samen staan we sterk en op!
 
Ook de Oude Grieken stonden reeds op tegen slapeloosheid              (foto: Vroegindeweij)
 
STA OOK OP TEGEN SLAPELOOSHEID!
 
Lies Duplo, best wel BM'er
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen :