DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 22 oktober 2014

DOLLY IS NIET VROLIJK

Ondergetekende Dolly is niet snel boos of verdrietig, want dat heb ik wel afgeleerd op de Opleiding, maar om nu te zeggen dat ik de afgelopen weken lekker in mijn vel zat, nou nee, niet echt dat je zegt. De ene teleurstelling na de andere volgden mekaar op.

Wat is er aan de hand?
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: er was nauwelijks anderhalve hond en een paardenkop bij mijn talkshow, op mijn lintje zit ik nog steeds te wachten en in de krant staat achteraf precies hetzelfde als in de aankondiging vooraf, maar dan in de verleden tijd. En dat ik met het koor het Laweiter Lament heb gezongen. Zo hou je een vitale gemeente natuurlijk never nooit niet goed op de kaart.

Maar dat alles is het nog niet eens. Het is vooral dat ik denk dat de vrouw die ik dacht dat hier mijn beste vrindin was, iets heeft met met die uitgerangeerde operettefigurant van een Siebe Proximus. Ja, ik weet niet hoor, maar als vrouw voel je dat nou eenmaal gewoon.

Genomineerd: Schijnt - Patries Lodeur
Genomineerd: Gewoon Guus - Ron Jansen

Genomineerd: Poldergolfers - Bart-Jan Vroegindeweij


Gelukkig
had ik ook nog wel wat anders te doen dan hier een beetje in het dorp rond te hangen en te wachten tot het januari is. Ik was voorzitter van de jury die een prijs voor een cultuur moest toekennen, want het is algemeen bekend dat ik heel veel heb met cultuur. Kijk nog maar eens naar de ampexbanden van de dag die je wist dat zou komen. Dus ik en de geweldige jury om mij heen hebben heel veel beelden bekeken en zelfs boeken gelezen om de prijs te kunnen toekennen. Ook hebben we veel gelachen en ben ik voor de radio geweest. Daar zou het over die prijs gaan, maar ze begonnen opeens ook over de sociale media's en dat die misschien juist helemaal niet zo sociaal zijn. Nou, ik vind van wel, want ik twitter me wat af, these days, en ook zit ik tegenwoordig op facebook, want dat organiseert een reünie van mijn lagere school en die is zelfs nog uit de tijd van Herman Stok. Maandag ga ik alvast weer een keer uit eten met een oud-klasgenoot uit die tijd. Dus hoezo, niet sociaal?

In de toekomst gaan de dingen nu eenmaal anders dan voorheen, maar ik ben ervan overtuigd dat uw enthousiasme, uw inzet en betrokkenheid blijven.

Hoort, zegt het voort,
dat mij een lintje toebehoort.

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

2 opmerkingen :

Anoniem zei

Zeg Dol, nou moet je het niet te dol maken.Dat ik af en toe een bakkie doe met Sieb, is terapeutis. Het is gewoon een heel gevoelige jongen; enerzijds is ´ie gewoon van het villakamp en anderzijds werkt ´ie voor de gemeente Sas Laweit. Nou dat is niet niks hoor, daar kan je sjisovreen van worden. Ik zeg dan ook tegen hem; los het op, kom uit het sjalet. Maar dan roept´ie alsmaar: ja, maar hoe dan. Begrijp jij dat nou. Enne lekker ding, nou nee ik heb ze beter in mijn balboekje. Ken je die.....nou nee laat ook maar. Zometeen komt het via Fabienne in de media, ik weet hoe je bent.
Zeg, hoe is het eigenlijk met die asielmensen. Die vent in Drente met z´n parkie is er weer helemaal bovenop. Zou toch ook wat zijn voor dat Villakamp hier, er komen steeds meer sjaletten.
Nou de groeten, heb ik me toch weer laten verleiden met je te kommuniseren.
Je (nog steeds) ex-vrindin Granny Smith

Alfred N. zei

En wie heeft er nou die culturele prijs gewonnen en om hoeveel geld gaat dat dan?