DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 2 november 2014

DOLLY'S WINNER IS...

Cultuurprijs 2014
Als burgermoeder strekt het mij tot trots dat ook de ingewijde goegemeente de lippen stijf op elkaar heeft weten te houden naar de gewone burgers toe, zodat er niets naar de media's is gelekt, wat landelijk gezien helaas meer uitzondering is dan regel, maar dit terzijde. Zelfs Fabiënne, mijn vaste kapster als ik hier op werkbezoek ben, zat er helemaal naast toen ik haar vroeg om wie ze dacht dat zou gaan winnen. Des te meer voel ik me dus vereerd dat ik, mede namens de geweldige jury om mij heen, deze envelop mag openen om de winnaar van de Cultuurprijs 2014 bekend te maken. Ook alle anderen die zo veel van hun beste krachten hebben gegeven om niet alleen Sas-Laweit, maar ook het merk Dolly nog één keer in het geheugen van de mensen in het land te griften, wil ik vanaf deze plaats met een dikwerf dank in het welbekende zonnetje zetten. Natuurlijk mag onze vaste sponsor, het Villakamp Laweit daarbij niet ongenoemd blijven. Mede namens collega-jurylid van der Sloot wil ik mijn inleiding dan ook besluiten met een drievuldig: Villakamp, bedankt, bedankt, BEDANKT!

And the winner is...
De winnaar van de Cultuurprijs 2014 is...

BELLE VAN DER SLOOT
 
De jury roemt in haar rapport de omzichtige, maar originele invalshoeken en structuren van van der Sloots werk in het algemeen, alsmede de tijdloze worsteling met materialen en de zinloze zelfopoffering jegens de schone kunsten in het bijzonder. De jury beschouwt het nu bekroonde werk De Glazenwazzert als de culminatie van het voorgaande, samengebald in een intrigerend geheel van kleur, vorm en toch ook levens- c.q. eetlust.
 

Belle van der Sloot - De Glazenwazzert (2012)

 
Kan dat zomaar? Ja, dat kan, maar hoe dan?
Uiteraard is de jury zich bewust van het feit dat zij de prijs heeft toegekend aan een niet-genomineerde. Hoe dat mogelijk is, gaat onze woordvoerder Siebe Proximus aanstaande woensdag piekfijn uitleggen. Als een soort van proeve van bekwaamheid, zeg maar. Ik verheug me nu al weer op de operetteretoriek van ons ingehuurde krijtstreepkruippakje.

Hoort, zegt het voort,
van der Sloot, nooit van gehoord?

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit en
voorzitter jury Cultuurprijs



Geen opmerkingen :